جهان بینی | راه سوم | سومین راه
جهان بینی و احیای انسانی
تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394
نویسنده : مرتضی

وادی یا راه سوم :

 باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی کند .

 

ما با شروع زندگي در اين وادي براي خود آغازي تازه داريم .

اميدوار هستيم كه شما هم با نگاه كردن به طبيعت به ابعاد گسترده اي برسيد . چون اصوات موسيقي در جهان خود بدرخشيد و خود كليد مسير راه بهبودي خود را بيابيد.

ما نيك مي دانيم كه انسان اگر خود جستجو نكند حتي اگر با همه كاوشگران ماهر نيز همنشين باشد به موضوع واقعي نمي رسد.

از مطلب فوق چنين استنباط مي شود و عملاً ما هم به اين نتيجه رسيده ايم كه در حل مشكل اعتياد بالاترين نقش به عهده خود ما مي باشد و اگر تصور كنيم اعتياد يك بيماري است و ديگران بايستي آن را براي ما معالجه نمايند ، بسيار در اشتباه هستيم .

براي حل مشكل اعتياد ، بيشترين بار حل اين مسئله بر دوش خود ما مي باشد و خود ما بايستي بيشترين تفكر را براي حل اين مسئله بنمائيم. مسئوليت اين كار بعهده هيچ شخصي نخواهد بود مگر خودمان . البته نمي توانيم منكر كمك و هم دردي و ياري سايرعزيزان و اعضاء خانواده باشيم ولي بايستي به اين مطلب توجه داشته باشيم كه نقش اول بعهده ماست و مـا هستيم كه بايستي بدهي خود را نسبت به تخريب هايي كه ايـــجاد كرده ايم پـرداخت نمائيم .

اگر امروز دچار مشكلات جسمي وجنسي هستيم اين دردها و رنجها دليل با ز پرداخت بدهي ما نسبت به اعتياد است و بايستي با شهامت مشكلات را تحمل كنيم چون به سرعت بدهي ما ، بازپرداخت مي شود و به نقطه تعادل جسمي و رواني مي رسيم . نكته قابل توجه اين است :  تاكنون به خاطر استفاده از مواد مخدر زندگي ما بازي در نا آگاهي بوده و اكنون بازي در آگاهي را آغاز نموده ايم و بايستي اين بازي در آگاهي ادامه پيدا نمايد در غير اينصورت با شكست مواجه مي گرديم .

حال براي اينكه در اين بازي يا مبارزه بتوانيم بطرف پيروزي حركت كنيم بايستي نيروهاي خود را بشناسيم و نيروها و تخريبهاي مواد مخدر را نيز كاملاً شناسايي نمائيم . در اينجا مسئله مواد مخدر و جذابيت هاي آن را دست كم نگيريم و بدانيم شيطان به زيباترين شكل ممكن وارد افكار و انديشه انسان مي گردد و در شكار گوهر جان انسان به گونه هاي مختلف توسط نيروي منفي اين عمل انجام مي گيرد.

لازم است بدانيم كه بزرگترين نيروي منفي يا شيطان در ماده نهفته است و بايستي در طول حيات خود به گونه اي عمل نمائيم تا ماده اسير ما باشد و ما اسير ماده نشويم .

گرچه همه ما مي دانيم مدت هاست در اثر نا آگاهي آنچنان اسير ماده شده ايم كه زندگي ما را بدينگونه منهدم نموده است و خوب مي دانيم مواد مخدر نيز يك نوع ماده است . بايد براي بازسازي خود بگونه اي عمل كنيم كه پس از رهايي از مواد مخدر اسير ماده ديگري نشويم مثل قرص ، الكل ، سكس ، پول ، ماشين و غيره …

لازم است در اينجا بگوئيم پول ، ماشين و غيره ، همه لازمه زندگي انسان هستند . نكته حائز اهميت اين است كه ما بايستي طوري عمل نمائيم كه آنها اسير ما باشند و اگر ما اسير آنها بشويم ، هميشه براي ما خطر آفرين خواهند بود و در نتيجه از يك چاله در مي آئيم و به چاه ديگري سرنگون ميشويم .

شيطان يا كشش نيروي منفي در همه جا ما را احاطه كرده است و ما با دشمن بسيار نيرومندي مواجه هستيم بنابراين بايد خود را آماده نمائيم تا حمله ما بسيار ماهرانه باشد و با تفكر انجام پذيرد.

در وحله اول ما نردباني را پله پله بالا رفته ايم و منطقي ترين راه براي پائين آمدن از نردبان همان است كه پله پله پائين بياييم . ممكن است ما اقدام به سقوط آزاد كنيم و احتمالا“ سالم هم به زمين برسيم ولي نكته حائز اهميت در اينجاست : چند نفر قادر هستند سقوط آزاد پائين بيايند . ممكن است در بين ما كساني باشند كه ناگزير هستند از اين طريق اقدام نمايند يعني سريع و بدون مقدمه مواد خود را قطع نمايند حتي بدون استفاده از هيچ داروي كمكي و قطعاً ممكن است چنين افرادي باشند و هيچ گونه راه حل ديگري براي آنها مناسب نباشد . اين افراد هم بايستي صبور باشند و تحمل نمايند چون پس از طي فاصله زماني انشاءا… به تعادل لازم ميرسند و بايستي اعتماد بنفس خود را از دست ندهند البته كاري است مشكل ولي امكان پذير.

امـا كار منطقي كه بايد انجام دهيم را با يك مثال بيان مي نمائيم تا موضوع قدري روشن تر گردد .

براي مثال : فرض كنيم يك سنگ عظيم جلوي آب را گرفته است و فشار بسيار عظيم آب ، پشت سنگ قرار گرفته است و سنگ در حكم يك سد جلوي آب را مسدود نموده است . در اين شرايط ما اگر هم قادر باشيم نميتوانيم يك مرتبه سنگ را برداريم ، مثلاً آن را منفجر نمائيم . چون فشار آب پشت سنگ آنقدر عظيم است كه اگر در يك لحظه سنگ برداشته شود ، در اثر فشار آب تخريب عظيمي بوجود مي آورد و هرچه در مسير اين آب باشد مثل شهر ، روستا ، مراتع و درختان همه را نابود مي نمايد.

 اما كار منطقي كه ما بايستي انجام دهيم اين است كه در آن واحد ، بايد سه كار را با هم انجام بدهيم  :

الف: برداشتن سنگ

ب  : مهار آب و كاستن از فشار آب

ج  : استفاده از آب ذخيره شده براي آبياري مراتع

 اكنون تنها راه منطقي اين است كه ما از يك گوشه شروع كنيم به شكستن سنگ . به عبارتي با وسيله اي سنگ را به آرامي و ذره ذره خورد نمائيم تا آب ، كم كم خارج شود و تخريب ايجاد ننمايد ، و همين طور كه مسير آب ذره ذره بيشتر باز مي شود ، از فشار آب هم كاستـه ميگردد . با در نظر گرفتن فشار و حجم آب پشت سنگ مي توانيم به آرامي و طي فاصله زماني ، مجاري خروجي آب را بزرگتر نمائيم تا جايي كه فشار آب به حالت تعـادل برسد . آنوقت سنگ ما هم به آرامي خورد شده است و تبــديل به يك قطعه كوچك شده كـه با يك حـركت مي توانيم آن را از ميان برداريم .

نتيجه اي كه از اين وادي گرفته مي شود   :

  • كليه مسئوليت كار را ، خود بپذيريم
     
  • كليه سختي ها را بعنوان بازپرداخت بدهي خود به اعتياد تحمل كنيم
     
  • سعي كنيم خودمان مسئله را با تفكر حل نمائيم

                                              پایان وادی سوم




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: جهان بینی , ,
برچسب‌ها: مسئولیت , جهان بینی , تفکر , استاد , راهنما , مرزبان , وادی , مهندس , حرکت , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید